Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

God jul till alla snälla, hetsa nu inte upp er och bli så där perfekta bara för att få lite kärlek. Jag har hört att det inte behövs. Jag har hört att kärleken flödat sedan urminnestider ändå.

Publicerad 2006-12-27 22:53:28 i Allmänt,

God jul till alla snälla, hetsa nu inte upp er och bli så där perfekta bara för att få lite kärlek. Jag har hört att det inte behövs. Jag har hört att kärleken flödat sedan urminnestider ändå.Dagen börjar grå och slutar hysteriskt röd. Går gata upp och gata ner i Majorna, försöker tänka att det inte är alla mysterier och speciella ögonblick som har försvunnit, bara min egen förmåga att släppa in dem. Övertexten är ifrån Bob Hansson som är min idol, livräddare och påknuffare. Och här hade jag tänkt att undvika att skriva att jag bär md mig hans bok typ överallt, men nu gjorde jag det i alla fall.

Kom hem till Marcus efter frisören och lurade in honom i min hårfärgningsplan. Han tog det rätt bra och lagade dessutom god mat åt mig. Var sen och såg på Babel med Johanna, vi satt typ som ett förälskat par och klängde på varandra, men det berodde nog mer på att jag var tvungen att stoppa mitt huvud i någons krage under otäcka scener än någonting annat. Sen ska jag bara nämna Maria eftersom det gjorde henne förfärligt uprörd när hon inte var med här på bloggen, Maria är Maria och går i mitt lag. Hon är störtskön. Djupa diskussioner på msn med Jenny om vuxenpoäng och barnuppfostran. Jag måste sova.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2006-12-31 10:45:40

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela