Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Why should i clean my home up when the world´s in such a mess?

Publicerad 2006-04-10 19:24:31 i Allmänt,

                         
                            Syskonkärlek 

Du tittar dig i spegeln och letar efter alla magiska små drag. Jag tittar inte bakom axeln när jag hör någonting som låter som brustna stämmband och hoppar frenetiskt i alla vattenpölar för att jag har lärt mig att det är så man inte ska göra. Jag borde sluta upp med att vara så förbannat övertaggad, men jag blir som en tjurig femåring som inte fått sitt lördagsgodis när folk härmas. För finkänslig för att be dem dra åt  h e l v e t t e. Jag står på tå och skriker med en röst hämtad hela vägen nerifrån magen, jag är beroende av orden jag vill ska etsa sig fast på era tapeter, nagla sig fast under er hud, bränna bakom era ögonlock. Ni säger åt mig att låta det vara, ber mig att inte vara så jävla obstinat. Jag har för längesedan slutat försöka anpassa mig till er närhet som klibbar mot ryggraden och tvingar mig att helatiden springa ett varv till, vilt viftandes med armarna i ren viljeyra över att får vara sådär otroligt pinsamt jobbig. 

Trött på att vara blek längtar efter att få upptäcka alla     dolda    budskap som gömmer sig i samma fotoautomat som är med i filmen Amelie från Montmartre. Ordlösa konversationer och skelande sjuårsögon håller mig hög och igår saknade jag hans kinder så jag fick gräva in naglarna djupt in i kudden för att inte springa därifrån.

Fick mot alla odds igång min vespa igår. Är tre millimeter ifrån att gastrampa den hem till pappa bara för att få säga godnatt till Carl och Hampus. Andas är att aktivera dagen. Jag åker nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela