Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Och alla med Coverse sjöng..

Publicerad 2006-04-01 21:24:18 i Allmänt,

                             cheerleaders                             

Kan vi inte bara ramla ut ur den här komplicerade logiken alla verkar ha trasslat in sig själva i och avskedssurfa bort ifrån alla onödiga komentarer. Kommer ihåg i trean när jag kom till skolan med en helvit strumpa på högerfoten och en med hundar på på den andra och sa att jag dresserat hundarna på den högra att hoppa över till den vänstra. Tänk lite mer i de banorna. Peu á peu kommer saker att ordna upp sig. Och alla med Converse sjöng do do do do do do.

"Kom på att jag aldrig har sett dig i byxor Julia" kläckte Elin ur sig när vi snackade för en stund sen, jag satt och småfnissade för mig själv flera minuter, antagligen bara för att jag är övertrött, men ändå. Biljetterna till Benidorm är bokade och det känns så himla bra. Jag har lärt mig de viktigaste fraserna på Spanska jag ska använda mig flitigt av, no quiero prenderme contigo, solo quiero bailar! Eva är nog Göteborgs bästa spanskalärare. We´re talking about diaonds on the soles of her shoes.

Jag har denna mulna dag varit gympaledare för ett gäng underbart söta och sjövilda kids med Down Syndrom. Det var som solen själv stegade in i gympasalen med färgglada gummistövlar när de virvlade in. Efter lite lockande och pockande var de flesta med på hinderbanan vi hade riggat upp. Edvin fyllde år och bjöd på glass, kan man ha det bättre?



Kommentarer

Postat av: bora

Publicerad 2006-04-03 13:24:42

OHYEAH! att du redan kan allt här så bra;O gött va bra du skriver!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela