Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Man äter aldrig samma filmjölk två gånger. Man bara tror det.

Publicerad 2006-04-08 19:42:47 i Allmänt,

                              Anna, snygg-Lars och snygg-Julia

Vägra omöjligheten att tränga sig in i dina porer, stanna inte när du märker att världen är större än din bokmärkssamling utan fortsätt i riktningen du aldrig räknat med. Ligg raklång på vägar som bär till oändligheten och räkna stjärnor eller post-it lappar som täcker ytor ingen kommit på att klä med någonting bättre. Jag hör någon vissla på toner ingen kommer att komma ihåg om femtom minuter och önskar att lycka gick att nagla upp med samma häftstift som håller uppe korten jag satt upp i rädsla att glömma hur vackert det är att andas.

Göteborg är regn. Jag är trött. Kan lika gärna ta det i från början, som är här. Efter ett hysteriskt ICA-besök med en inköpslista som bestod av 170kr onyttigheter var det svårt att inte ha en helt igenom jättelyckad kväll i går. Vendela kom halft förvirrad med en kompress och en salva som tydligen skulle hjälpa mot hennes brännsår under armen (och även var ytterst nyttigt mot såriga bröstvårtor). Vendela får själv nöjet att förklara orsaken. Anna, Jag, Carro, Vendela och Eva vimsade som sagt in på ICA, och på något mystiskt sätt kom vi överens. Sedan vimsade vi hem till Eva och bakade kladdkaka, Sofia kom senare och vi kollade på en jättedålig men grymt äcklig skräckfilm och snackade sådär otroligt mycket blaj som antagligen bara tjejer kan. Strax efter fyra på morgonen ramlade vi i säng. Anna och Carro hade en luftmadrass men ingen pump, vendela och Sofia hade täcke och kudde men ingen säng, jag hade bara kudde. Eva hade två sängar och ingen att dela sin med. Vi blåste upp madrassen med en hårtork, Vendela och Sofia fick sova skavfötters i Evas lillasysters säng (de bråkade för mycket för att kunna ligga bredvid varandra) och jag och Eva låg i Evas säng. Det var.. trångt.
 
Men vi sov gott och vaknade klockan åtta när Carro stack till Sälen. Runt tio åt vi munkar, the och knäckebröd. Vendela informerad oss om hur många kalorier man skulle äta per dag om man ville banta. Jag visste inte vad en kalori var. Men jag vet att munkarna endast innehöll 80kalorier/st och att Eva åt tre till frukost. sen traskade jag och Anna till torget i ösregn och loafers. Tillbringade en eftermiddag med Lina och Eva i stan med att leta efter en jacka som tydligen inte fanns. Men Eva hittade fina saker. Snygg-Julia ifrån gårdagen hade bytts ut mot Stygg-Julia och jag var nog lite grinig (förlåt Eva).

Jag och Lina var panka, men hittade en klänning vi inte kunde gå förbi. Vi skramlade och beslöt oss för att köpa den tillsammans. Jag har redan paxat den till Spanien och är så nöjd så. Det är 20 dagar kvar tills mitt barnbidrag kommer och jag ligger på -70kr, i feel good.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2006-04-09 21:45:50

bilden är klockren, det är bara det jag vill komentera ;p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela