Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

En improvisorisk dag

Publicerad 2006-04-03 22:09:16 i Allmänt,

                            Ooops

Här sitter jag, utan tid och utan ork att förflytta mig ifrån den här vingliga obekväma improvisoriskt ställda stolen jag för tillfället råkar sitta på. Har just tillbringat ett par sega timmar på Coop forum (yeah, skratta lite till) med att inventera varor. Det är precis lika tråkigt som det låter.

En improvisorisk dag sittandes på en improvisoriskt ställd stol, behöver jag tillägga att vi improviserade oss igenom hela vår no-pjäs idag? Jag spelade en apliknande halvutvecklad människa, iklädd någons gamla kofta med en turbanliknande sak på huvet och ansiktet svartmålat av någonting som inte var ansiktsfärg. Jag var en usel skådis. Skrattade åt min egen komiskt pinsamma insats som ap-människa när jag inte skulle, tittade inte på publiken, you name it. Sen fick jag svart färg på min vita skjorta när philip (fångvaktare) bar ut mig ifrån pjäsen i våran dramatiska slutscen. Ingen hörde vad berättaren sa, eftersom John överröstade henne med diverse primitiva läten, med andra ord en rolig redovisning. Vi höll oss ändå lugna om man gämför med gruppen i fredags som sprutade ner halva NO-salen med ketchup när de skulle iscensätta ett mord med hjälp av.. japp.. ketchup.

Efter att ha frågat honom själv har jag nu fått reda på att vår So-lärare faktiskt inte har någon humor, just därför låg jag och skrattade i fem minuter efter att han berättat att han ägnat söndagen åt lajv-spel på datorn där han i detalj berättade för oss hur det såg ut när han dödade ett rådjur med sitt svärd. Gött hur många härliga och skumma typer som lyser upp dessa trista aprildagar.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2006-04-04 22:46:44

du e så himla go julia, tur att jga lärde känna dig min lilla nyponros

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela