Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Do you really think that love is gonna save the world?

Publicerad 2006-04-24 21:55:09 i Allmänt,

              

                         Moi et grodan
Läste om att det fanns radioaktiva ämnen i luften vi andas in, att Judas kanske inte var lika ond som vi hela tiden sagt och att en 20 årig kille offrat livet för kärleken. Mycket intryck för att var måndag och jag vill bara få vakna utan att känna den här klumpen som skaver hål på glädjen över hur underbart det är att få andas.

Prestationsångesten ligger som ett lock och tar död på glädjen som finns i att läsa, plugga, skriva och tänka. Jag har suttit och jobbat med grafer i eftermiddag, ingenting som höjer självförtroendet. Önskar jag kunde tillåta mig själv att få vara sådär riktigt värdelös någon gång. Inte räcka till och ändå undvika ett nervsammanbrott. Den här veckans matteprov ligger redan som ett tryck över bröstet. Det är bara måndag.


January brought a headache
in February, it got even worse
and when you thought it couldn’t get more awful
say hello to March.
April brought me to a funeral
gained another ten pounds in May,
but I thought you said summer is going to take the pain away

                                                                 -Hello saferide




Vart har du tagit vägen? Du kunde konsten att lysa upp allt mörker, som jag aldrig förstod.
Jag tror jag har fastnat, på fel ställe igen. Snart är det sommar, snart är det sommar.
Jag vill inte ha sommar, jag vill ha vår. Jag älskar det här rastlösa som ligger under ytan.
Den tillbakahållna energin som våren innebär, sekunderna innan startskottet
då allt fortfarande är möjligt,
                                         när fokus fortfarande bara ligger framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela