Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I´d rather dance than talk with you

Publicerad 2010-08-19 18:33:48 i Allmänt,

Hämtar ungar från fritids, lagar spenatsoppa med ägghalvor, hänger tvätt. Trots en viss tillfredsställelse har jag svårt att jobba upp någon större entuseasm. Mammarollen får ligga och mogna till sig lite innan jag anammar den. Är resefebrig och vill bara åka nu för att slippa de här sista dagarnas plåga samtidigt som jag vill stoppa tiden och hinna vara med alla och få tid att säga hejdå. Samtidigt vet jag inte vad som finns mer att säga.

Läser Café Europa, dricker kaffe. Tappar koncentrationen. Skriver ett brev. Handlar mat. Läser. Dricker the. Tappar koncentrationen. Känner mig inkapslad i Juliavärlden och inser att ensamhet inte är någonting för mig trots allt. Gör vuxensaker, som att ringa bank och kopiera viktiga papper. Hoppas på sol. Är på alla ställen utom just här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela