Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Hur mycket mjölk är det i låglaktosmjukglassen?

Publicerad 2009-07-07 23:41:58 i Allmänt,

Du är så genialiskt bra på att missförstå mig. Jag pratar ju bara om behovet av hjärtklappning lite då och då. Ingenting annat. Fyrhjulsdrivna bussar och kaktusar. Vem kör bilen genom öknen den här gången då?


Det var en film jag såg en gång, eller så var det ett brev jag precis fick hem i brevlådan. Jag tror det handlade om inspiration och att vakna under nya himlar, se nya vatten och nya solnedgångar varje dag. Men du vet hur lätt det är att blanda ihop det. Ibland blir måndagar torsdagar och tvärt om. Jag glömmer bort om det är det här jag har gjort hela mitt liv eller om jag faktiskt har utvecklats i rätt riktning. Kanske var mitt tioåriga jag en så bra mycket bättre version än hon som står här nu?


Liseberg är som ett kollo. Man antingen är bara gjort för att älska det eller så gör man inte det helt enkelt. Vissa längtar hem. Vissa människor tatuerar in döda kändisars autografer på sin kropp och ska bli filmstjärnor. Vissa människor mest betraktar spektaklet och undrar när räddningshelikoptern hade tänkt landa.


Hur mycket mjölk är det i låglaktosmjukglassen egentligen?

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2009-07-08 18:11:49

Du är briljant, dina texter är briljanta!

Postat av: Julia

Publicerad 2009-07-09 22:44:53

Helena du är väl för fin.



Angående spegeln när det min mormors - men inte mindre magnifik för det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela