Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Period: v 38 (det är så jag säger det)

Publicerad 2008-09-10 19:27:56 i Allmänt,

Behovet av vänner och fikor, av komplimanger och stickade koftor. Olinjerade blad och färgglada pennor. Behovet av sådana som jag, som aldrig kommer i tid men gillar anteckningar, ananas och långa halsdukar. Lite mönster och kaffe. Att slippa vara nyttig ibland, att våga tillåta sig. Det är svårt. Svårt att inte samla alla ouppringda telefonsamtal på hög och ha dåligt samvete över mormor och hela världen. Svårt att säga idag Julia räcker det med duktigheter och vara nöjd ändå, med att i alla fall ha skickat iväg mailen, även om filerna glömde bifogas.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2008-09-17 08:08:07

precis vad jag behövde höra. Dåligt samvete finns det så det räcker och blir över.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela