Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Upphittat: Klippbok över en misslyckad semester.

Publicerad 2008-11-16 20:24:58 i Allmänt,

R (rosa post-it): En dramaturg är i alla fall den som arbetar med manus. Gör språket så bra som möjligt. (mitt svar på ett teaterprov)


Det ligger en benvit korsett på mitt nattygsbord, bredvid en burk Original Schweizer Kräuterbonbons mit Honig und Malz, fem böcker och en veckarklocka. Vaknar trots öronproppar när klockan ringer och skiter i att gå upp, har ingen lust att gå och träna. Åker klockan halv ett på skrivar workshop med R istället. Samma effekt som träning och jag tänker att jag kan ju klämma in ett gympass i morgon istället. Eller så pluggar jag på Kalla kriget istället. Fast jag behöver inte mina betyg i annat syfte än bekräftelsebehov och släktskrytning om jag inte ska bli psykolog så vad hän mödan? Ich vet nicht. Fick en moleskine anteckningsbok i alla fall med tillhörande post-it block och penna. Är jag glad eller?



SISTER WHITE: Bara de som kan ta in alla sina sidor kan bli lyckliga. Ondska finns överallt och i oss alla. Det handlar bara om förmågan respektive oförmågan att härbärgera smärta. Den tunna linjen skiljer oss åt liksom den tunna huden mellan människor. Det tjänar ingenting till att förneka sina mörkaste sidor.
VALERIE: Mina svartaste sidor är mina vackraste sidor.

Sara Stridsberg


Jag tänker i multipler, du har bara åsikter, medan jag är själva tanken och ännu mycket mer, jag ser det som du aldrig kommer att se, jag ser sanningen i saker och ting, jag ser betydelsen före formen, jag hör ordet före rösten, jag känner till döden före livet, och jag är inte längre rädd för någonting, du vet, det är rädslan som förtär hjärnan, det är rädslan som förtär kroppen, det är rädslan som har sönder banden, själv är jag inte rädd, för jag finns till utifrån rädslan, fattar du? Jag ska långt upp i himlen, och mina armar är ofantliga när de håller upp molnen.


Nina Bouraoui


Jag tror jag bestämde mig redan när jag var liten.

Kommentarer

Postat av: Tilda

Publicerad 2008-11-19 18:36:49

klart du ska bli psykolog :) jag tror på dig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela