Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Låt ditt rike komma

Publicerad 2008-03-08 12:08:45 i Allmänt,

Igår var jag på min farbrors begravning. Det var vackert, fridfullt och förfärligt sorgligt. Begravningen var i Betlehemskyrkan, samma kyrka jag och mina kusiner gått i söndagsskola, nying, kör och scouter i. Samma kyrka dit Per skjutsat oss oändligt många gånger till och där vi suttit rastlösa och räknat de målade glasfönstren inne i kyrkan under lite för långa gudstjänster. Tjugosju små rutor finns det, alla har olika bilder, jag kommer ihåg att jag alltid var tvungen att räkna om ett par gånger för att kontrollera att jag verkligen räknat rätt.

Döden i sig är inget hemskt, när ordet död står ihop med namnet Jesus blir det liv, ljus, sol och vind. Det är att vara kvar som är hemskt, och mitt hjärta går sönder varje gång jag tittar på mina kusiner och ser deras sorg. Per hade turen att ha världens bästa familj och släkt. Jag tror han sitter i himlen och spelar Beatleslåtar och ler över att se hur väl de tar hand om varandra.



"If I could get another chance, another walk,

another dance with him
I'd play a song that would never, ever end"

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2008-03-20 21:08:39

Vad bra att det gick bra. Jag tänker på Anna mycket, och familjen och hela släkten. Ni är underbara, alla ni. Det gör lite ont att läsa, samtidigt som det du skriver är så fint. Vi ses min julia !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela