Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

A secret chapter for you

Publicerad 2008-04-16 16:04:08 i Allmänt,

Lyssnar på Lykke Li och  powernappar varvat med lite plugg.  Feber och snuva så idag orkade jag inte gå till skolan oavsett studierektorns uppmaningar om hundraprocentig närvaro.  Står och spolar händerna länge i varmt vatten, lägger av precis när värmen går som en rysning genom kroppen. Går med tofflor och en yllefilt virad runt kroppen. Jag är inte konstruerad för att vara stilla.  Körsbärsträdet i det jag kallar min trädgård har precis slagit ut i blom, inte explosionsartat utan lite försiktigt, och jag tycker det är så vackert att se människorna under de rosa körsbärsträden på Järntorget med sina mobilkameror och leenden och jag vill så gärna be spårvagnen stanna precis där den är, och fota dem varje gång jag åker förbi.

Kommentarer

Postat av: ina

Publicerad 2008-04-16 20:27:55

ja järntorgets vackra körsbär är så fina. det låter som en riktigt skön dag du haft!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela