Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

You see, Wendy, when the first baby laughed for the first time, its laugh broke into a thousands pieces, and they all went skipping about, and that was the beginning of fairies

Publicerad 2007-10-10 20:39:36 i Allmänt,

You see, Wendy, when the first baby laughed for the first time, its laugh broke into a thousands pieces, and they all went skipping about, and that was the beginning of fairiesJag älskar lukten av spolarvätska, doften som kommer upp när man öppnat en helt ny bok och lukten av kaffe på morgonen. Jag hatar att tänka på att vi sover bort en tredjedel av våra liv och att välta ut en blomvas tio minuter innan bussen går på morgonen, sen sitta i 45 minuters bilkö och till råga på allt få risgrynsgröt i bamba. M längtar till klimakteriet så att hon slipper ha mens, F sitter och nojj-kliar sig överallt efter att ha påbörjat sin uppsats om pesten under 1400-talet och L tycker att jag är sjukligt lik Nils Karlsson pyssling (C tycker att Nils Karlsson pyssling är jätteful).

Jag älskar att ha rätt, att sprätta upp brev och ställa veckarklockan en lördag enbart för att få stänga av den och somna om. Jag älskar adrenalinkicken jag får av att lägga mål och att lägga mig och sova på kvällen efter att ha tränat riktigt hårt. Sen älskar jag Peter Pan också. När jag var liten brukade jag ligga och lyssna på bandet (obs, inte Disneys utan den versionen som framfördes på nationalteatern) och låtsas att jag var Lena. Ibland grät jag över att det inte var jag som trillat ur min barnvagn när jag var liten och kommit till landet ingenstans. Jag grät över att jag skulle bli vuxen och aldrig få chansen att få komma dit. När vi skulle läsa klassiker på engelskan var valet enkelt, och jag är lite förvånad över hur lite min inställning har ändrats sen jag var liten. Jag är fortfarande totalt förälskad i pojken som har alla sina mjölktänder kvar.

Kommentarer

Postat av: Tilda

Publicerad 2007-10-11 11:42:41

hurra för peter pan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela