Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I´m just a teenage dirtbag baby

Publicerad 2007-05-13 21:33:27 i Allmänt,

Underbara människor, vad jag har saknat er! Lagåterträffen hos Natta blev ungefär tre gånger bättre än förväntat och jag har inte skrattat, dansat och pratat så mycket på flera veckor. En mix av falsksjungna nittiotalslåtar och melodifesival. Skitsnack, djupsnack, fnitter och dans.
Det är konstigt det där att trots att vi inte sett varandra på veckor, månader och för vissa ? år så var det som att vi aldrig slutat umgåtts. Vi har som en knepig syskon-kompis-främling relation som gör att inga ämnen blir för pinsamma eller konstiga att prata om, helt galet glad att jag fick de åren med er.

Eftersom jag skulle åka hem med Jasmin (som inte var vid sina sinnes fulla bruk) och i regnet behöva åka från frölunda till markland och sen cykla i mina tunna skor och tights så fick jag lov att sova hos Natta i stället. Det blev sent prat och tidigt vaknande på grund av en fågel utanför fönstret som jag fick lust att skjuta med hagelbössa. Känns som det är mer regel än undantag att komma som ett skabb till jobbet. Idag i kortkort svart klänning, svarta tights, röda skor, dagenefter-sminkning, knullrufs och baksmälla. Tur att chefen inte jobbar på söndagar.

För övrigt ska Nathalie lära mig att bli mer oansvarsfull. Vi börjar på torsdag. Fast jag har redan tjuvstartat genom att skita i min cykel som står helt ensam och övergiven på marklandsgatan. Bra Julia, bra!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2007-05-14 17:41:45

Jag såg faktiskt chefen på caféet i söndags. Dessutom såg jag dig och inte hade du knullrufs, inte heller såg du så bakfull ut. Kram från din mossiga mamma.

Postat av: Stepfather

Publicerad 2007-05-14 17:44:49

Jyllis blogg! Skall bli spännande att läsa dina eskapader, jag menar de du väljer att inte berätta när vi vistas under samma tak. Skall du bli oansvarig? Bara du tar ansvar när du är oansvarig så blir jag glad. Annars blir jag stepdad-from-hell.

Postat av: stepfather II

Publicerad 2007-05-14 17:46:55

terrorn har bara börjat...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela