Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Man tror knappt man lever i livet ibland

Publicerad 2007-01-12 21:57:15 i Allmänt,

Man tror knappt man lever i livet iblandGud välsigne fredagen (ja lite skadad har jag nog blivit av att gå på en kristen skola) jag har tänkt gå och lägga mig sedan klockan nio fast sitter uppe och lyssnar på Nina Ramsbys skiva som går på repeat. Vanlig tråkig dag i skolan med ett panikartat avslut eftersom vi skulle lämna in vårat halvfärdiga grupparbete. Det är roligt med vissa människor som inte lyfter ett finger under de lektioner vi egentligen ska arbeta men får eld i baken två timmar innan deadline och blir griniga för att ingen arbeter effektivt. Mon dieu. Dessa jävla grupparbeten kommer att lägga mig i en för tidig grav (nu lät jag som prosten i sagan "morfar prostens barnbarn" om man lägger till ett "Elsa" efter meningen)

Tränat tre dagar i rad nu. Jag har träningvärk i muskler jag inte hade en aning om att jag hade. Vi har fått en ny bra tränare som har fått mig att känna mig lite mer motiverad till träning för tillfället. Motivation krävs för att orka ägna 5 dagar i veckan åt handboll. Jag blir skadad av alla människor som hela tiden säger att jag har för mycket att göra. Svårt att säga vad jag själv blir mest stressad av; att ha för mycket att göra, eller att ha för lite att göra. Svårt att hitta balans. Ska jobba i helgen, det började tidigare än jag trodde, det är skönt att tjäna egna pengar, fast nu har jag råkat säga ja till en sak igen som jag egentligen inte har tid med. Det brukar ju vara så. Fast jag hinner nog. Om jag sover när jag är 65 och gör mina glosor på bussen. Kom och fika på Café Con Letche om ni inte har någonting att göra, ni hittar mig där 13-17 på söndag.

Köpte en jättesöt klänning på H & M. Eller jag vet inte om man får kalla någonting som knappt täcker arslet för klänning, men tunika kanske. Hade tänkt ha den hemma hos Jenny på Lördag. Fast jag är lite skrockfull och vill inte gå händelser i förväg. Vem vet, jag kanske inte tar mig levande ifrån mötet mot Bjurslätt som är några timmar tidigare. Skänk mig en tanke, mitt självförtroende existerar inte efter förra matchen mot dem. Vissa saker undrar jag faktiskt varför jag utsätter mig för, frivilligt.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-01-12 23:56:59

Åh, morfar prostens barnbarn, jag älskade den boken när jag var liten.
Och inte för att lägga till extra saker på din lista av saker du inte hinner med egentligen (inte avsiktligt iallafall) så har vi pyssel på söndag. Kram

Postat av: Linn

Publicerad 2007-01-13 14:09:09

love!!

Postat av: J

Publicerad 2007-01-15 16:46:33

jag älskar din bild! träffas snart över en fika kanske? jag vet ju en som är födelsedagsbarn snart :), saknar dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela