Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Och vid din kind fladdrar himlen som en dröm

Publicerad 2007-04-24 14:20:15 i Allmänt,

Och vid din kind fladdrar himlen som en dr?Det är kisljus ute, jag har just avslutat ett tre timmar långt filmmaraton av Mäklarna och kan inte bestämma mig för om jag ska gå på träningen i kväll eller är för sjuk. Jag är nog egentligen inte sjuk, det är bara att jag inte kan hålla ögonen öppna och hjärnan kan inte lägga ihop två och två. Det tog mig femton minuter innan jag kunde förmå mig till att lyfta handen, vrida mig åt höger och stänga av radion som stod på för att jag skulle vakna. M ringde från sjukhuset. Folk ringer och vill ha gamla lägenheten och fattar inte att jag inte är ägaren, jag pratade med en överentusiastisk kvinna ifrån Malmö i tio minuter som ville göra upp pris och inflytt med mig på studs.

Tittar på kort ifrån Spanien. Det är nästan ett år sedan nu. Det är roligt att se sådär i efterhand vad det är man tänker på mest ifrån en resa. Ifrån Spanien tänker jag först på den långa vägen vi gick ifrån där vi bodde till stranden med supervarm sand och små runda stenar, alla färgsprakande blommor, cocosglass, Tito och färska fikon i ösregn på en marknad i Benidorm. Jag hoppas att det blir en resa i sommar med. Mitt knark är nya vyer, perspektiv och saker som är viktiga utan att kunna läggas på hög.

Bild tagen av Jenny, flyget på väg till Spanien

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2007-04-26 07:09:02

miss you love!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela