Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Låt orden komma till mig (i mitt huvud är du allid vacker)

Publicerad 2006-11-11 22:14:42 i Allmänt,

Låt orden komma till mig (i mitt huvud är du allid vacker)Orden tänks i takt till musiken. i takt till Architecture in Helsinki. Spännande. Och jag försöker hålla kvar dem, men de faller till marken som regn. Poetiskt. Drömde om två personer jag tycker väldigt mycket om, trots detta ingen bra dröm. Läskigt att ha ett långt samtal för att sedan vakna upp och inse att personen inte vet ett skit, allt har bara utspelat sig i drömmen. Jag snurrade omkring på ett par roller blades i ösregn. När jag vaknade började det regna efter ett tag. Jag är nog synsk, tredje öga, sjätte sinne och hela köret. Fräckt.

Var i stan med Lina, vi snurrade omkring i nästan en timme innan vi hittade ett café där vi fick plats. Fick knö in oss i ett hörn på Evas´ paley. Näst intill obefintlig mysfaktor men goda muffins. Så om samvetet undrar var det där jag var när jag egentligen borde pluggat engelska. Men alltså, chansen att jag får bra betyg på det där provet är så obefintligt liten i alla fall. Så det spelar ingen större roll. På vägen hem vid femtiden sprang vi jämsides med bussen från kungsport till Brunsparken och hann otippat nog med den. Smygträning inför matchen i morgon, lär behöva all jag kan få.

Jag vill liksom skriva hela tiden, men allt blir för mycket och ord är inte tillräcligt för att mena, man måste mer. Och drömmar som ligger på långa rader blandas med personer som ligger nära och långt borta och allt måste det skrivas för att få en riktig mening för mig. Allt måste det skrivas för att verkligen existera. Och det svåraste är inte att räcka till för andra utan att räcka till, för sig själv.

Kommentarer

Postat av: Nillski

Publicerad 2006-11-11 22:26:47

Nu har jag läst mer i din blogg och inte bara tittat på den fina snöcykelbilden. Du skriver bra. Bra och ibland rolig. Fortsätt med det. Och du tar fina bilder. Det är också bra. Du är nog en bra människa. Det är väldigt bra. Bra människor behövs.

Postat av: Nillski

Publicerad 2006-11-11 22:27:35

Göteborg är också bra. Inte bara bra. Bäst.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela