Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Det kallas tvivel, det där som stör.

Publicerad 2006-06-20 20:38:27 i Allmänt,

Det var det här om att göra saker för andras skull, hur sunt är livet på en skala från 1-37? Köpt vita skor och tänker att jag förhoppningsvis kommer att vara försiktigare, kanske inte trampa i skiten helatiden längre nu när jag har någonting att vara rädd om. Sprang runt på stan bland förvirrade människor, blev förvirrad och senare mutad för att jag skulle stanna hemma och inte beblanda mig med den sjudande massa som kallas Göteborg när England möter Sverige i kvällens VM-match. Pappa tror att hela den engelska (och Svenska) hulliganligan är ute efter just MIG ikväll, känns ioförsig ganska smickrande att han tror att jag är så eftertraktad. Men det betydr dessvärre inget möte inne vid operan.

Kände att jag behövde ett mellanslag för att något så när ordna upp och strukturera. Jag läste i en bok att man sklle sitta ner och andas, inte bara flaxa omkring. Jag är ett hopplöst fall. Krävs år av träning för att jag ska klara av det där. Johanna kom till mig i ett ordnat kaos. Jag hade städat mitt rum för första gången på två år och hon verkade upriktigt shockad. Behöver inte dra upp det där talesättet nu. Men jag tänker på ett som stämmer väldigt bra in på mig och mitt rum. Känns skönt med en stunds paus.

I morgon ska jag köpa skjortan som jag egentligen inte har råd med och egentligen inte behöver men som jag kommer ångra hela livet om jag inte köper. Dör jag i morgon gör jag det i alla fal med en snygg skjorta, känns tryggt att veta.

Kommentarer

Postat av: Den långe. (du vet vem)

Publicerad 2006-06-24 14:33:35

Fotboll idag med var det tänkt. Saknar redan 9c, Bättre ökänd än okänd min käre Julia.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela