Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Ser du Alven med glasögon där borta?

Publicerad 2006-12-26 13:08:05 i Allmänt,

Ser du Alven med glasögon där borta?Tisdag är att kunna identifiera hjärtslagen med en låt som slår i tredubbelt tempo. Tisdag är att fråga sig hur många vintar det krävs innan man blir härdad och hur många det krävs innan man flyr härifrån? Tisdag är att sätta på fel musik, ägna sig åt fel saker, drömma fel drömmar och slå fel telefonnumer gång på gång på mobilen. Tisdag är att stå kvar på precis samma jävla fläck i hundra år till.

Jag hade som plan att blir lite mer kulturell, hänga med lite mer i svängarna och ha massor av bra saker att tipsa om här på bloggen. Men jag är en total sucker när det gäller sånt. Antar att man bör kolla på Tv lite oftare än någon lördagkväl då och då för att hålla sig uppdaterad.
Kollade i allafall på sagan om det två tornen igår. Hade väl lite svårt att riktigt komma in i filmen eftersom Adam som sett den ett par gånger mer än mig helatiden satt och kommenterade saker som "kolla riktigt noga nu Julia, det är en filmtabbe i nästa scen, kolla kolla, ser du att alven där borta har glasögon?" eller "det ska finnas en röd bil med i bakgrunden här någonstans. Men en film som vunnit 11 Oscar kan inte vara annat än bra, med eller utan kommenterande lillebrorsor. Börjar nu också förstå lite mer av Camilla och Fannys Gollumpassion. Fast egentligen tycker jag bara att det är tragiskt, som hon som förlorade allt hon hade och lite till. Jag vill bara att Gollum ska dö. Jag vill bara att Gollum inte ska behöva lida mer.

Familjen är ute och tystnaden gör mig salig. Hela julhelgen har utspelat sig på maxvolym och igår trodde jag att jag skulle bli galen när Carl iförd stora röda hörselskydd gick runt och smällde ihop två grytlock med varandra med ett harmoniskt leende i hela ansiktet. Jag fick förklara för honom att när han sätter på sig sina hörselskydd hjälper inte det oss andra, utan bara honom själv. Berättade även just för Adam om min passion för pocketshop och blir kallad för en "jävla Amelie" vilket jag bara tar som en komplimang eftersom hon är min idol. Lite mer Amelie till den här världen, lite mer Montmartre, pumpafrön och bokmärksänglar om jag får be.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela