Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Om jag varit en Rysk dvärgpudel.

Publicerad 2006-08-22 21:56:59 i Allmänt,

jää
Om jag varit en annan än den jag är. Om jag hade varit världens starkaste eller kanske bara ett litet barn. Om jag hetat Moa och spelat gitarr. Om jag hade varit duktig på att måla eller fötts utan armar. Om jag varit en man. Om jag hade bott i en annan stad eller sett en annan himmel utanför mitt fönster. Om jag varit den du saknade när du låg med telefonen påslagen hela natten. Om jag varit behövd. Om jag varit sången som precis spelades på radion. Ja, hur hade det varit då?

Ville bara säga tack om någon mot förmodan tog sig igenom gårdagsens text, det var strongt gjort. Nu när de flesta börjat skolan och allt och har massor av annat att bry sina hjärnor med, jag känner att min hjärna redan är överfylld med information, så jag kommer väl knappt kunna läsa en busstabell när skolan satt igång. Överbelastning på G. Börjar på torsdag, Clara satte griller i huvudet på mig när hon började prata om hur lång tid det tagit för henne att välja kläder inför första dagen. Det där om hur noga förstaintrycket är osv. Hade inte tänkt på det alls. Men what the häck. Känner ju för sjutton halva skolan känns det som. "Don´t worry about a thing cause every little thing is gonna be alright" Tack Bob Marley, den kör vi på!

Var och klippte mig igår, eller idag menar jag naturligtvis. Det blev.. kort och rött, ni får väl träffa mig och kolla efter om ni vågar. Ska man tro på omgivningen blev det snyggt och det är redan två stycken som sagt till mig att jag är sååååå lik min mamma -vill man höra sånt när man är 16?- Nej! Dessutom kom jag precis hem ifrån Oscars födelsedagskalas där jag spelade trombon och vi dansade vals, bugg, hiphop och var allmänttuffa i vardagsrummet. Härliga familj!

I morgon gäller frukost på stan med Jenny, sedan träffa Linn på eftermiddagen, kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela