Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Jag rostar mina mackor blott för dig, min vän

Publicerad 2006-04-27 22:36:52 i Allmänt,

                                vacker
I åtta hela år har jag haft förmånen att dagligen få umgås med världens bästa kille,
ett Guds barn vi genom någon sorts fenomenal lyckoträff fått till låns ett tag här på jorden
Grattis på födelsedagen Hampus, jag rostar mina mackor blott för dig, min vän.


Ja, han kan va så lätt att gå förbi
för han är inte den som dansar runtomkring så lätt
men om man skulle råka stanna vid
en kort sekund det vackraste världen har set på längre tid.. le


                        Lars Winnerbäck - det vackraste världen har sett


Hampus fick en karaeokemaskin i födelsedagspresent. Illa. Katastrofal schlagermusik som är skapad i syfte att sätta sig på hjärnan och göra en sinessjuk har nu spelats nonstop hela kvällen. Roger Pontares "silverland" (?)går fortfarande på repeat i min hjärna och hindrar mig ifrån att tänka klart. Värde.
  
Ägnat de senaste timmarna åt att skriva om minor. Obehagligare ju mer man läser, världen är verkligen sjuk. Och jag är verkligen trött.



Enligt UNICEF har ca 1miljon människor dött eller blivit allvarligt skadade av landminor sedan 1975. De mesta som skadas är civila och av dem är ca 15% barn som ännu inte ens hunnit fylla femton år. 26 000 barn, män och kvinnor dör varje år av dessa landminor, det innebär att det dör en person var 22 minut.
De framtida high-tech minorna är gjorda för att reagera på ljud, skakningar eller värme. Skapade för att kunna slängas ut ifrån flygplan och på så vis täcka enorma ytor och förvandla dem till dödszoner. Minor som vapen förväntas öka ännu mer om ingenting görs, minor som främst kommer att döda kvinnor och barn. För varje mina som desarmeras läggs 20 stycken ut.
 
Jag bryr mig, gör du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela