Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Makrill i tomatsås (jag har hittat låten jag inte visste att jag sökte)

Publicerad 2008-01-07 22:07:04 i Allmänt,

66439-252Igår kunde jag inte sova, för helt plötsligt ploppade ordet dekadent upp i huvudet, och jag kunde för mitt liv inte komma på vad det betydde. Dekadent. Låter som något som gått sönder, eller bara något som fortsätter i all evighet. Jag var tvungen att gå upp och hämta min Svenska akademiens ordlista över svenska språket som jag till min stora besvikelse fick något år i slutaskolan-present, för att slå upp ordet. Dekadent [-en´t] adj.;n.=,-a. Förfallen, urartad, livstrött. Där ser man. Det var första gången jag använde min svenska akademiens ordlista över svenska språket.

Sen tänkte jag på fyra saker jag glömt bort pga. att jag tänk ?jag gör det sen?. Från och med nu ska jag börja inse att allt som jag ska göra sen aldrig blir av. Fyra saker som aldrig kommer att bli av: gå till optikern, fixa recept till klubben för att jag ska slippa åka fast för doping pga. min nässpray, lämna bok till M, räkna matte.

Idag åkte jag hem från träningen med Sofie. När jag klev ur bilen var jag så glad att jag traskade rakt in på Ica och köpte trepack med makrill i tomatsås och en gainomax. Nu ska jag börja äta mycket och bra mat. För en timme sedan sen tog jag mitt livs första makrill-i-tomatsås-macka. Början på mitt nya liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela