Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Ja, vi ska lifta till Berlin och pröva kokain, jag har sparat 1500 och en sjuttifemma rom

Publicerad 2007-11-16 21:28:43 i Allmänt,

66439-225Anna är för tillfället min inspirationskälla. Hon är tjejen som svarar "Kaka" i lagom töntig röst när hon tror att det är jag som ringer och får en fnissande telefonförsäljare i örat istället. Hon är Fröken svår precis som jag och dessutom feministisk och kreativ. Jag har en fredagskväll för mig själv och jag vill skriva något skitfint men jag har bara ludd i hjärnan och jag vill skriva om den här katastrofala veckan fast jag vill inte verka allt för negativ och jag vill vara så där coolt oberörd av saker, ta livet med en klackspark, bara ha kul och göra det jag känner för. Jag vill pierca tungan igen och åka till Hultsfred nästa år bara för att jag är arton då och jag vet att mina föräldrar inte vill.

Jag vill som sagt vara balanserad och sval men cyklar hem det snabbaste jag kan, (utan ringklocka, hjälm, framlampa, baklampa och reflexer) slänger upp dörren och går in i vardagsrummet och ber pappa gissa vart jag ska åka på söndag. Och innan han hunnit uppfatta att jag är i rummet skriker jag : SKÖVDE! Jag ska spela med a-laget! Och jag har mer adrenalin än lilla H när han går in i sin allsång på skansen-eurofi och hoppar omkring i lägenheten, och jag är helt glad för att fem minuter senare bli helt stissig när jag tänker på alla saker som kan gå galet, och jag förbannar mig själv för att jag är en sån pussy
och försöker att låtsas som att jag inte ska med alls. Att jag sen går in på hemsidan och inser att vi inte ska till Skövde utan Eslöv gör ju inte saken bättre. Ibland blir jag faktiskt lite orolig. Angående närvaro, lokalsinne och minne. Hur sjutton ska det gå för mig i livet egentligen?

Bilden är ifrån någon klädreklam. Diesel eller Replay tror jag. Kolla in deras miner. Me likie!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-11-25 16:04:22

:)
Nu blev jag jätteglad, tack! Du är fin du.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela