Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I´m high but I´m grounded (everything is gonna be quite alright)

Publicerad 2007-11-11 20:30:40 i Allmänt,

I´m high but I´m groundedOkay. Jag var jävligt pepp tills jag satte högerfoten i ett djupt svart jävla hål. Okay det går över. Okay jag har vänsterfoten fri och resten är ypperligt bra. Fika med Madde i flera timmar tills jag med mina förbannade fasta måltider fick akut blodsockerfall och var tvungen att åka hem och äta alternativt svimma eller börja grina. Sov hos Eva och diskuterade chokladpudding på avancerad nivå, drack smoothie och var precis sådär odrägligt slapp man får lov att vara en lördag efter en grym match och en mamma-middag.

Nu har den kritiska perioden påbörjats. Julias gå-runt-och-frysa-konstant-period. Jag sitter och dagdrömmer och världens största dunjacka eller vad som helst som håller värmen. Jag och mina lager av långkalsonger, halsdukar, tröjor, vantar och mössor har blivit ett stående skämt i laget. Men vad göra? Tur att jag är hyperaktiv i skolan så att jag håller värmen genom att inte sitta still mer än korta stunder i taget.

Jag ska på maskerad och måste klä ut mig till en sagofigur. Detta är på lördag och jag behöver seriös rådgivning om vad jag ska hitta på att klä ut mig till. Hörde ryktesvägen att det var otrendigt att kommentera bloggar. Eftersom jag aldrig varit så mycket för att följa trender uppmuntrar jag även er att våga bryta mönstret. Puss och kram.

Bild: Corey Smith

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2007-11-12 11:13:41

Tack tack :)
Hm.. Vad ska Julia vara på Matildas kalas..
Jaadu..
Lilla sjöjungfrun, Pippi Långstrump (hon är feministisk och bra), Rapunzel (fast då krävs ju en hel del löshår..), Askungen, Snövit.. Nä, jag vet inte. Jag ska fundera lite mer så återkommer jag.
Kramkram!

Postat av: Helena

Publicerad 2007-11-12 16:10:54

En prinsessa, ett troll, en regnbåge, en ponny... hm. Måste det vara en existerande sagofperson, eller bara något man finner i sagorna?

Postat av: Johanna

Publicerad 2007-11-12 16:48:27

askungen? det vore sött :D

Postat av: Jenny

Publicerad 2007-11-12 17:51:12

när jag var mindre hade vi en del maskerader och jag har nog aldrig känt mig så fin som när jag var mio min mio med silverkrona och träsvärd. inom sagovärlden kommer jag annars osökt att tänka på gud.
..

Postat av: vargas

Publicerad 2007-11-12 19:22:44

mina dåliga dagar har börjat igen. hade en veckas paus från de =) fine jag får köra en på plan B ignorera allt skit. hoppas jag slipper gå till plan C jag lurar alla att jag e hjärndöd
LADY!

Postat av: Anna

Publicerad 2007-11-12 22:21:39

Jenny har en poäng, klä ut dig till Gud, det vore ju lite spexigt och lagom rebelliskt sådär :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela