Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Fri att nykterhetsvingla vart jag vill.

Publicerad 2006-03-31 19:26:51 i Allmänt,

                                 Vårfrost                        


Vi är uppbyggda av ca 5 000 000 000 000 000 000 000 000 000 atomer, helt sjukt. Sådant tänker jag på samtidigt som Göteborg smälter bit för bit under mina skor. För övrigt kan jag berätta att jag och vintern har gjort slut, eller i alla fall tagit ett uppehåll. Vi gick varandra för mycket på nerverna. Nu är jag fri att nykterhetsvingla vart jag vill. Pilutta dig.

Innegångsförbud i skolan på lunchrasten, vi hängde i bamba i stället. Hat- och skitsnacksobjekt nr 1 är för tillfället studierektorn. Jag och Filippa tog vår revanch och krävde tillbaka tavlan hon diskvalificerat och beslagtagit i från förra årets taveltävling i bamba. Hon började skälla ut mig för attj ag kommit försent till skolan (inte hennes sak) och fortsatte med att försöka lura i oss att hon redan hade lämnat tavlan till vår lärare. Vi var tvungen att göra om den för att få hänga upp den. Vi ska komiera den och hänga upp kopior över hela stan i protest mot korkade människor. Jää. För övrigt en härlig men seg dag. Nostalgi på hög nivå när vi plockade fram filmen vi filmade när vi gjorde NO-experiment i sjuan. Låg och vred oss i skrattkramper. Vi var så sjukt små, underbart att se.

Någon står och hoppar på mina ögonlock som en idiot samtidigt som jag försöker andas bort stressen jag känner för den här helgen. Sitter nu ner för första gången på två dygn känns det som, just hemkommen ifrån en trevlig fika med Eva och hennes kompis Caroline. Eva hade entuseastiskt berättat för mig om något café "solstrålen som låg där inne i stan någonstans och hade en gul markis". När vi stannar framför Fröken Ohlson´s café säger Eva glatt "just det, det var ju så det hette" Väl inne var vi tvugna att småskrika till varandra för att överrösta allt prat runtomkring, plötsligt börjar Eva lasta ur mjölkskummet ur sin kaffe latte förklarandes att "hon får huvudvärk av det" Svårt att sluta skratta efter det. Råkade sedan gå in på H & M och kom nu hem 400kr fattigare, illa.

Orkar inte med osäkra små människor som har en så otroligt kass självbild att de inte överlever om de inte får trycka ner andra. Var den du är, sjung falsk, dansa fult och skratta högt. Jag lovar att ni kommer ha mycket roligare. It´s a lucky day for pretty melodies.



Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2006-04-01 19:50:24

JuliaJulia. Äntligen, finns det något bättre än att läsa dina underbart härliga blogg? Det är i klass med handboll, och det är stort. Man blir glad och det får en att tänka, STORT. Just vad man behöver om man vill koppla bort allt annat!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela