Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Kasta, kastade, kastat [ut]

Publicerad 2010-05-15 12:24:59 i Allmänt,



Att sitta i ett annat land an det du kallar ditt, i en park och har ar bara jag och mina forvantningar ar allt som ligger framfor. Ar reserusig och glad [...] Det ar som att varlden ber mig att valja, vad det ar jag vill gora av det. Och jag spottar ideer, jag sprudlar av engergi och det brinner. Jag ropar och jag vill fa nagon att lyssna pa dem, jag forsoker, allt jag forsoker ar att forsta och bli forstadd. De sager bra, men du maste begransa dig.
De sager fem sidor max, inte mer.

Jag sager som sahar, att ni har ingen aning.
Det har ar stort. Och fem sidor ar inte till mer nytta an pappersflygplan. Jag kan kaste ut dem ifran min balkong och sedan anvanda balkongen som ett podium. Jag ska sta dar tyst och folja mina pappersflygplans vag mot marken, se dem landa och sla rot, se dem bryta mig upp som ogras genom asfalten, se dem blomma vissna och do.

Folk kommer skratta men jag ska sta kvar. Se dem komma tillbaka ganger fram aret efter, och ganger sju aret efter det, mina pappersflygplan genom betongen. For vad jag vill ar att [...]

plantera nagonting som en trost, for alla som later sig begransas. Plantera en rost som inte later sig dras upp utan att ocksa riva husen, parken, marken, traden, barnen. Plantera en rost som viskar: ni har ingen aning nu, men det har ar stort. Jag skall ta mina em sidor och kasta ut som pappersflygplan over varlden. Vanta lite bara, ni kommer fa se.

Kommentarer

Postat av: Britt

Publicerad 2010-05-16 13:45:46

Jag saknar dig lite. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela