Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Att landa och kulturkrocka sig tillbaka

Publicerad 2010-01-20 18:14:02 i Allmänt,

Barnen ar hundranittio decibel och uppe pa vaggarna idag. Jag kan inte forklara tiotal och ental pa rumanska och nar jag i pappa-pedagogisk anda forsoker forklara med hjalp av pennor i olika hogar tittar till och med lararinnan pa mig som om jag tappat nagra skruvar vag in till jobbet. Jag och H lyckas irra oss fram till en vaccinationcentral och hittar i ett litet stenrum pa 3 ganger 2 meter tva sjukskoterskor som gladerligen sticker nalar i armen pa oss och sager massor av saker som jag bara latsas forsta. Hoppas att det var svininfluencan de gav mig.

Kaminer ska eldas och ved ska huggas. Mat ska lagas och jobb ska skotas. Rumanska och bibelstudier och nagonstans ska man hinna fundera pa vad som hander. Jag, Camilla och Chloe har flyttat in till ett helt fantastiskt litet rum som ligger vagg i vagg med koket och tidigare tillhorde pojkarna. Egen diskho dar man kan borsta tander och tvatta har, kamin med kokplatta, en sang och monstrat stengolv i svart och gult, vad mer kan man begara?

Kommentarer

Postat av: helena

Publicerad 2010-01-21 00:28:04

golvet låter alldeles helt fantatiskt. Jag läser din blogg och känner ett behov av att låta armarna smärta av att ved ska huggas, och höra kokplattan få vattnet att koka. Nu ska jag banne mig ta hårda tag.

Postat av: Julia

Publicerad 2010-01-21 11:17:27

Hejja! Gor det! Hur gar det med skrivandet och skolan? Min inspiration ar liksom lite fast dar inne for tilfallet kanner jag. x

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela