Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Och så är det

Publicerad 2010-04-03 17:55:16 i Allmänt,

Insikten om hur otillräckliga orden är har fullkomligt lamslagit mig, golvat och tagit död på motivationen till att få ut någonting mer av dem än just läten. Engelska, rumänska, svenska. Vi är fortfarande begränsade genom alla lager av hud, ben och vävnad. Våra tankemönster. Oss själva. De kommer aldrig att förstå dig fullt ut. Du är bara du.

Att slåss mot någonting som är större än våra rädslor.

Den schockartade explosionen av körsbärsträd överallt och fåren som börjat ockupera mitt berg med ett gäng skräckinjagande fårhundar i släp.

Alla dofter.

Langos på morgonen i bilen på väg in till Checheci, kaffe spillt i knät, ratatat på högsta volym.

Eftermiddag i Siria med barn som inte vill göra läxan, såga med cirkelsåg och hjälpa G att idiotsäkra materialet som ska användas inför kommande vecka när ungdomarna ska bygga kycklingburar.

Om jag vrider huvudet åt höger ser jag C:s sovsäck som har glidit ner ifrån sängen över mig. Om jag vrider huvudet åt vänster ser jag teckningen Carl skickade och några uppsatta foton ifrån hemma. Om jag tittar framåt ser jag att det ljusnar.

Jag och K i en bil med 250 kilo potatis och hela baksätet lastat med ca 200 kilo vitkål.

Julia, means soft-haired and youthful.

Kommentarer

Postat av: Tilda

Publicerad 2010-04-05 22:01:14

även om ord inte är tillräckliga så frambringar du dem underbart Rosenknopp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela