Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Regina Spectors musikvideor är som en tavla av salvador dali

Publicerad 2009-09-09 19:54:37 i Allmänt,

 

Och jag är den efterblivna konststudenten som bara kan se sådant som läraren har hänvisat till i någon skrift nedtecknad av överbegåvade ynglingar. Det finns ingenting nytt att upptäcka för det jag vill uppfinna är ju redan nedskrivet och nedtecknat av någon annan. Kanske om jag varit född i Sovjet och haft inga pengar men en pojkvän och jobb som servitris hade jag kunnat lära mig att se. Kanske om jag hade suttit instängd på ett rum utan att veta hur världen egentligen är hade det gått, att se förbi dammet på linsen.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela