Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Fuck you.

Publicerad 2009-09-04 11:37:27 i Allmänt,

Jag hatar västtrafik. Jag hatar alla macho kontrollanter som vägrar att lyssna. Jag hatar den dryga killen som jobbar på biljettkontroll som säger att det inte är hans problem, för visst (fan) är det hans problem säger kvinnan på västtrafiks info dit han hänvisar mig. Och jag hatar att allt är så jävla dogmatiskt att ingen är kapabel att se till enskilda fall utan bara agerar efter en mall och i den mallen är precis alla fall lika dana. Eller nej förresten alla fall är inte lika dana, för hade jag varit en medelålders man kanske någon hade lyssnat på mig, men jag är ju nitton år och tjej vilket innebär att jag på min höjd kan få min sexåriga lillebror att lyssna. Dessutom hatar jag att jag alltid börjar lipa när jag är arg istället för att säga någonting slipat och välformulerat. Jag hatar att jag inte bara kan betala de där förbannade 1200 kronorna och glömma bort skiten sedan utan måste hålla på och säga till mig själv hur förbannat onödigt det var. Jag hatar att ingen kan ta mina resterande tider på jobbet, att morfar inte kommer ihåg vem jag är och att jag inte har fixat det jag borde inför resan. Jag hatar att de tre senaste dagarna har gått åt till att hata och att jag inte har lust att göra någonting trots att jag vet att det hade blivit så mycket roligare då. Ps. Jag hatar 17-åriga dryga pubertetsas också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela