Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Vad jag tokdiggade idag:

Publicerad 2009-11-22 05:10:03 i Allmänt,

  • Att sta mitt ute pa den rumanska landsbyggden och forsoka fa lift, kanna sig fri.
  • Nar solen varmer min rygg och jag bara har mina andetag och den svala klippan under mina hander och fotter att fokusera pa. Nar jag klarar det, lutar mig bakat 20 meter over marken och slapper taget. Litar pa att personen pa andra sidan repet haller fast.
  • Den lilla rastplatsen intill vagen med tva stolar och ett bord gjort av en gigantisk tradstamm dar vi at vara kalla toast och tittade pa lastbilar.
  • De kula loven som inte klafsar utan snarare krasar sadar som det ska gora.
  • Att sitta med S, L och G. Kanna sig hemma och pa helt ratt plats.
  • Cykeltur hem med G pa en krasslig damcykel med en ficklampa som enda ljus i 7 kilometers totalt morker och dimma. Hundarna som ror sig nagonstans intill vagen, stjarnorna man kan se emellanat men framforallt tystnaden, och livet mer patagligt an nagonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela