Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Någon form av tillvaro

Publicerad 2009-03-15 20:48:31 i Allmänt,

Berätta vad jag ska lägga min tid på om inte dansa om nätterna och ligga på soliga terrasser och dricka kaffe på dagarna? Säg någonting roligare än att röja natten lång tillsammans med människor som är lika knäppa som mig (jo, det är ni visst)! Ge mig en anledning till att jag ska sova bort natten istället för att babbla mig igenom den på spårvagnar hit och dit och ett dansgolv någonstans. En gammal arbetskamrat här och några som mest pratar om luftpumpar där. Jag kände mig ju hög av glädje för sjutton.

Ps1. Vill du få en karaff vatten över dig, sätt sig bredvid en kille i palestinasjal och plocka in en radikal hjärndöd idiot i samtalet.

Ps2. Vill du få många ragg, ännu fler intressanta samtal och komma in på ställen med för hög åldersgräns är tipset en svart lösmustasch, helst av den franska 1800-tals konstnärssorten.

Ps3. Behöver du en anledning att inte plugga matte en söndagskväll, stoppa in minneskortet ifrån din mobil i fel fack på datorn. Det funkar jämt, jag lovar!

Bild: Tove, Emma och Dea på Picnic festivalen för några år sedan, tagen av Navid

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela