Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Vem väljer du?

Publicerad 2009-01-06 11:38:45 i Allmänt,

Jag sitter här med en mastodontuppsats i grupppsykologi som kommer göra mig gråhårig i förtid. Det är mest ångest, men ibland lyckas även Lars Svedberg (som står för litteraturen) komma med något intressant, om än högst orelevant för mitt arbete.

Teorier om ledarskap


Anta att det är dags att välja en ny stadschef. Nedan finner du några uppgifter om de tre huvudkandidaterna. Vem skulle du rösta på?


Kandidat A har arbetat med skrupelfria politiker och rådgör ofta med sin astrologiska konsult. Han har två älskarinnor och dricker åtta till tio Martini om dagen.


Kandidat B relegerades från sina studier vid två tillfällen och har rökt opium under sina ungdomsår. Nu sover han alltid mitt på dagen och varje kväll drickerh an en halv flaska whisky.


Kandidat C har fått tapperhetsmedalj  i krig. Han är vegetarian, röker inte, dricker bara någon enstaka öl och har inte haft några utomäktenskapliga förbindelser.


Vem röstade du på? Om du röstade på C kanske du blir förvånad över vem du valt:


Kandidat A är Franklin D. Roosevelt

Kandidat B är Winston Churchill

Kandidat C är Adolf Hitler

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-01-07 16:51:59

haha, usch, jag tänkte C liksom, fan va skumt ändå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela