Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

God morgon!

Publicerad 2009-01-07 14:25:46 i Allmänt,

Något som är skitvackert är när mina spetsgardiner mönstrar av sig på min tapet, bara skuggor när solen står precis rätt, men ändå. Läser i tidningen om hur ett par rymde från Hannover på nyårsdagen för att gifta sig i Afrika. Brudens lillasyster följde med som vittne. När de väntade på tåget som skulle ta dem till flygplatsen uppmärksammades de av en vakt, som ringde till polisen. Brudparet var nämligen bara sex och sju år, vittnet var fem. Polisen hade tydligen lyckats övertyga alla tre om att det skulle bli svårt att ta sig till Afrika utan biljett och pengar.


Jag läste även en akademisk diskussion angående Rogers modell GRID om hur relation och uppgift måste balansera varandra på en arbetsplats. Koppla ihop detta med skolbildningar, hur en organisation ska struktureras och teorier om ledarskap. Applicera det sedan på någonting du har ett hum om och skriv en kritisk diskussion där dina egna synpunkter om ämnet är av stor vikt. Döda mig med en systemkamera eller något.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2009-01-07 19:37:48

Det är banne mig skitvackert. Synd bara att solen är uppe i tio minuter för att sedan gå ner. Sen äre mörkt. Leve vinterhalvåret!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela