Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

But I don't want easy. Easy doesn't make you grow

Publicerad 2009-02-14 20:30:16 i Allmänt,

Idag har jag förutom loppisrunda med Anna och Johannes (där jag hittade en helt fantastisk klänning som till min stora sorg i vanlig ordning hängde som ett tält och fick lämnas kvar) varit på fika hos farmor som fyllde år. Sen tog jag en promenad med Sigge. Vi gick vilse i skogen en stund, och jag var livrädd, men Sigge var skitnöjd över långpromenaden. Annars har jag kommit ur min förändringspaniksperiod och börjat längta efter saker. Jag har tillexempel sån himlans lust att börja måla. Jag vet bara inte i vilken ände jag ska börja. Min farmor började måla som vuxen och gift. Hon var jätteduktig. Sen fick hon stroke och kan knappt måla någonting längre. Idag gick jag en liten sväng hos dem och fotade. Det finns liksom en historia bakom varje sak. Gubben iträ tillexempel har farmor gjort, den blev stulen och dumpad i ett dike långt därifrån, teorin är att tjuvarna helt enkelt inte orkade bära den längre. Den väger skunk! Lampan med ballerinorna tvingade jag farmor att testamentera till mig när jag var fem, kortet är på min gammelfarmor och farfar och de är nog bland de snyggaste jag sett.

Om jag får barnbarn ska jag inte dö utan att ha lärt dem någonting. Jag önskar att min farmor varit frisk så att hon kunnat lära mig måla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela