Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Eu am splatche

Publicerad 2009-12-01 09:40:54 i Allmänt,

  • Att tvatta barnens tofflor i badkaret och sedan lagga ut dem pa tork i solen. Storlek ungefar 24 i alla mojliga farger och med ogon, blommor eller bara ludd pa. Kanna hur omsorgen slagit rot och nu klattrar upp for och over de ljusgraa staketen som omringar oss.
  • Att aka hem i den roda fallfardiga skapbilen, jag och C i baksatet oversallade med jackor, vaskor, matkassar och forpackningar med kakor, the och plastmuggar. Solen ar borta men himlen har fortfarande inte slocknat helt, det susar till varje gang en bil passerar oss i motsatt riktning och blaser kallt genom glipan i fonstret som inte gar att veva upp helt. Jag och C sjunger Cornelislatar hela vagen till Siria. Morkret smyger sig pa och vinden tiltar i styrka.
  • Att  lite for sent komma pa att trojan jag tog pa mig kanns for kort och tillsammans med B och A fnissande rota igenom skapet pa kontoret som ar fullt av klader som ar till for att skankas bort men ar lite for fula for att nagon ska vilja ha. Hitta en tantjumper fran 1986 som inte har axelvadder, psykadeliska monster eller ar navelkort och ta den pa sig. Ga till jobbet och bara den med stolthet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela