Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Sex laxar i en laxask and other stories

Publicerad 2009-08-11 00:36:33 i Allmänt,

Gosh. Det har varit en stillastående dag. Tills jag drog med mig lilla C på Liseberg. Då började det hända grejer minsann. Åt oss fyrkantiga på smuggelglass och sockervadd, hängde vid sound checket på Lotta på Liseberg och kittlade Madeleine och fick fina tatueringar hon gömde i sin ficka. Sen drog kvällen igång på allvar när vi plockade fram de medhavda walkie talkisarna och började vårat superhemliga spaningsuppdrag och kröp i buskar, åkte spårvagnar och sprang omkring i stan, upp till Kungshöjd och genom haga innan en trött storasyster förklarade att uppdraget var slutfört. Hennes krafter var slut och de onda kunde få tag på henne hur lätt som helst om hon inte fick komma hem och fylla på sina superkrafter. Jag fcik med mig Lilla C, som ville GÅ hem, genom att lova honom att vi skulle kliva av två hållplatser för tidigt. Intet ont anandes börjar Lilla C prata om bröllop. Hans korkade storasyster kliver såklart i fällan.



C: Får man barn när man gifter sig?
J: Ehh, nej inte automatiskt. Det räcker inte att gifta sig.
C: Nähä, vad gör man då
J: Man har... sex.. med varandra.
C: SEX!? Vaddå SEX??
J: Nej, alltså inte siffran sex (..)
man och kvinna i femtioårsåldern går förbi och tittar konfunderat på oss
J: vänta lite, jag ska förklara om en stund, det är lite komplicerat..



Och sen fortsatte det käpprätt utför. Hur som haver. Min sexåriga lillebror har fått sig en sexualundervisning hans skolgång inte ens kommer att komma i närheten av. Vi avslutar diskussionen när vi hunnit fram till gården med att Lilla C generat fnissar och säger "jag tycker att det låter lite äckligt". Jag hummar instämmande att det låter lite äckligt men tillägger på storasystermanér att han inte kommer att tycka det när han blir vuxen. Han verkar tack och lov godta uttalandet utan närmare utfrågning och inuti fnissar jag halvt ihjäl mig. Hoppas att jag inte får hans dagispersonal efter mig när han kommer tillbaka till förskolan och berättar vad hans storasyster har lärt honom...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela