Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Kom med och dansa med oss nu!

Publicerad 2009-08-12 00:04:27 i Allmänt,

Åh vilken fin dag. Först vaknar jag och har lägenheten för mig själv, lyssnar på Bodil Malmstens sommarprat och sitter på golvet i mitt rum och skriver på min fantastiskt fina skrivmaskin. Sen åker jag in till stan och träffar världens bästa Desideria och går till Bytiken på kanaltorget. Vi lämnar in några plagg var och hittar finfina grejer att ta med oss hem. Är ni inne i stan bör ni definitivt ta er en titt, ta med några kläder ni tröttnat på och byt till er något fint. Är öppet under kulturkalaset varje dag mellan 11 och 20. Funkar även att byta böcker och skivor. Så nu har jag ett par solglasögon, ett par skor och en bok jag velat läsa i hundra år minst. Sen satte vi oss i det provisoriskt uppställda cafét, sjönk ner i en grön soffa och tittade på folk. Lite prat hann vi med också.

Mötte sedan upp Madde och Jennifer, lyssnade på Veronica Maggio sittandes vid kanalen och åt en kycklingrulle i solen. Tokdansade till navid och strosade sedan vidare till Laleh. Sen sa orken stopp och jag tog vagnen hem till min säng. Äntligen lite Göteborgssommar!

Kommentarer

Postat av: K

Publicerad 2009-08-13 00:32:42

åh, det låter väldigt fint! (tråkig kommentar, kanske. men jag var bara tvungen att säga det)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela