Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Det är fortfarande ingen ordning på mina papper

Publicerad 2009-08-04 23:10:34 i Allmänt,



Jag tillhör ingen grupp. Utom blodgruppen,
jag vet inte vilken blodgrupp jag tillhör.

Jag är rädd för grupperingar, fruktar flocken, fasar för fundamentalister men är svag för veganer. Hyllar det gemensamma men vill bestämma själv.
Eftersom man grupp bara består av mig - glöm det där med blodgruppen - jag är enväldig.  Gör jag som jag vill.
ingen kan hindra mig.

Utom självcensuren, detta skammens hot mot yttrandefrihet och demokrati.


- Bodil Malmsten

Kommentarer

Postat av: k

Publicerad 2009-08-05 12:06:28

"den gudarna älskar dör ung. ännu en av dessa klyschor som förpestar en människas enda liv. den gudarna älskar dör inte. inte alls."

(också bodil malmsten)

Postat av: Julia

Publicerad 2009-08-07 00:22:51

K: Jag vill att hon ska bli min universella mormor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela