Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

PLEONASTISK (quel dommage och au revoir)

Publicerad 2008-09-28 21:59:12 i Allmänt,

Ah men orka alla skitsnygga tjejer som alltid får till den där perfekta och lagom okammade snygga frisyren och aldrig har fett hår, orka med alla naturliga skönheter som är skitsnygga utan smink och har skitsnygga pojkvänner som har rufsigt hår och lagar världens godaste linssoppa och bor i kollektiv och råkar vara sådär oförskämt perfekt lik den där rackans idealbilden du råkade ha av din numera inte längre kommande pojkvän – han är ju upptagen – och nej jag blir inte trött av att alltid festa och blir jag det har ju alltid någon superduperpolare som inte heller har någonting att göra så vi bakar kokosbollar och har det jättetrevligt ändå och är det olycklig kärlek är det sådär vackert håkanhellströmtragiskt och vi är panka men har roligt ändå i vindsvåningar eller uppe på hustak där vi kan ta sådär rackarns snygga foton på våra romantiskt magisktragiska tonårsliv som går sådär lagom åt helvete på det rumsrena sättet nej jag är varken cynisk eller subjektiv och de lever ut sina drömmar går roliga linjer och vet vad de vill bli eller bara skiter i att oroa sig och ta allt onödigt ansvar kedjeröker mentolcigaretter utan att få cancer eller dålig kondition och skriver definitivt inga texter om alla skitsnygga tjejer med den där perfekta frisyren. Pleonastisk text; ja, när, vad, alltid?

Bild: Camilla Åkrans

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-28 22:03:32

Få en eller flera presenter hem gratis av mig. Det är alltså ingen tävling.

Läs mer här:

http://jucismacker.blogg.se/2008/september/fa-en-present-av-mig-du-oxa.html#comment

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-09-29 18:29:04

jag har blivit beroende av dina inlägg. så sjukt bra.

Postat av: Helena

Publicerad 2008-09-30 18:41:37

åååh, ja. åt skogen med allt det här. naturligt smal, skitsnygg, perfekt hållning och alltid lyckade klädköp. damnit.

Postat av: julia

Publicerad 2008-10-03 14:12:33

anonym: tjim/tjo! vad bra (hoppas jag)

Helena: yes!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela