Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Marmorerad sockerkaka (antihistamin)

Publicerad 2008-09-09 19:39:05 i Allmänt,

Det är vardag igen mina vänner, min hjärna befinner sig nog strax i höjd med Italien och den totala kaoströttheten har börjat släppa och övergå i huvudvärk. Jag tror det är en naturlig del i separationsångesten och kulturkrockschocken som sköljt över mig.


Samlar på det vackra jag läser om. Vinbär och klockur, marmorerad sockerkaka och schackspelerskor. Det är tjusiga ord. Antihistamin också. Har några böcker jag håller på och läser nu som gör mig alldeles knäsvag och får mig att vilja bli författare och erövra världen på samma gång. Hybris av Chomsky ligger dock bredvid på skrivbordet och gör sig påmind, viskar att jag fortfarande inte greppar skillnaden mellan det vi går igenom på Historian och Samhällslektionerna så du får vänta lite till gubbe. Än så länge är det bara höstluft, kaffe och klassen jag orkar med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela