Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Insomnia (Ko-mo-cha-nd-as)

Publicerad 2008-09-16 19:26:09 i Allmänt,

Jag tänkte så här att jag kan ju ändå inte sova så då kan jag tänka på något trevligt, som Afrika till exempel. Så tänkte jag att jag tar det från början, Etiopien. Så kom jag på att det var ju där jag fastnade i en hiss mellan 5:e och 6:e våningen tillsammans med Eva när strömmen gick och jag fick min nog allra allvarligaste nära-döden-upplevelse jag hittills haft i mitt liv. Sen slog det mig att det var där jag glömde det enda dyra märkeslinne jag köpt någonsin samt mina underkläder eftersom jag och E försov oss och blev påknackade typ fem minuter innan bussen gick till flygplatsen och allt blev väldigt brått. Det var där det luktade avgaser och misär. Det var skönt att flyga där ifrån. Jag tänker på någonting annat.


Jag tänkte så här att jag kan ju ändå inte sova så då kan jag sätta mig och skriva eftersom mattematikräkning inte är till min fördel vid denna tid på dygnet även om det är vad jag borde prioritera.


Jag tänker så här att hade jag varit kille hade jag varit en späd och brunlockig pojke med converse och en rostig gammal herrcykel. Hade jag varit pojke skulle jag inte ligga två sidor efter i matte, jag skulle heta Rasmus eller Johannes och smyga ner små vikta pappershjärtan i fickan på de vackraste flickorna. Det skulle vara intressant att träffa mig själv. Undrar om jag blivit kär.


Ord jag ska ta reda på vad de betyder: paraventikulär, sangtimangtalitet, pekoral och bukolisk.



Ko-mo-cha-nd-as

mo-tm-ink-in-d

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela