Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I ett försök att återskapa det romerska väldet

Publicerad 2008-10-23 18:06:07 i Allmänt,

Bussen är en fullsatt teater där du inte får plats. Du vet att hon står längst fram, men ni ser inte varandra, ens när du står på tå och blir kanske sisådär 170 cm över marken. Jag låtsats att jag är på väg till en takterrass i Barcelona eller Berlin, med solskensfläckar och blommor som inte hunnit dö. Att vara försenad till psykologin på torsdagar är en fastställd sanning, en tyst överenskommelse mellan dig och dit överjag som har lovat att blunda. En stirra och hänga ut genom fönstret-dag, Anders ber dig att inte ramla ut. Han pratar om en abbasidisk moske med geometriska eller växtmönster, om skägg, influenser och lärarkårens inställning till rakning. Han pratar om islams tolkning av den romerska konsten som om vi begrep någonting.

Bild: weheartit

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-10-23 19:43:48

jag måste lära mig att gå bak i bussen, sätta armbågarna i folks magar och bara säga, URSÄKTA jag ska förbi :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela