Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Duvfjädrar, insektsvingar. Grått. Om att våga tro på tvåsamhet.

Publicerad 2008-10-26 22:03:07 i Allmänt,



"Jag har ett brushuvud, det låter som processorfläkten på en 80-tals mack.."

Om hon vore ett prefix vore hon väl. Det gillar hon inte och invänder att hon hellre skulle vara prefixet mega. En miljon gånger den givna storheten. Det får mig att tänka på megatonbomber, säger jag. Vad är det för fel på väl? Det betyder ju att man är på det bästa och riktigaste sättet. Hon säger att det låter mesigt. Jag ger henne ett välförtjänt mvg i högfärd.

"Jag skulle föredra att bara öppna munnen för att kyssas, eller dricka vatten. Meddela er med mig genom skrivna lappar istället för genom prat. Men det är som det är. "

- M. Lowden (sommarprat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela