Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Buss 50 Frölunda torg, 16.15

Publicerad 2008-10-17 19:08:02 i Allmänt,

Jag sitter på bussen. Solfläckar och knivljus, genomskådande och ipoden fattar läget. Kompar. Jag är med i en film, har lockigt hår och inga sorger. Jag är på väg till havet, det stora brusande blå, till händer, oceankyssar och saltvattenläppar. Det är sensommar eller tidig höst, inga vantar behövs, bara stumpbyxeben och längtan. Jag har tappat bort mitt manus och improviserar vilt, publiken skrattar och jag trivs, solen rakt i nacken, ljuset gör sig så bra på film.

Kommentarer

Postat av: Erik

Publicerad 2008-10-18 12:26:44

Det är inte omöjligt att buss 50 är delaktig i dina återkommande förkylningar. Tyvärr så smittar många förkylningsvirus mycket effektivt både via kontaktsmitta och droppsmitta - håll för munnen när ni hostar och tvätta händerna efter besök i offentliga miljöer.



Sedan kan man även läsa "Kvacksalveriets pris" på http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=578&a=841304

Inte för att denna ledare har något direkt med att bli smittad.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela