Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Bitterfitta och ilandsäckel på strålande humör!

Publicerad 2008-10-16 22:39:45 i Allmänt,

Det här är en sån dag som kommer lägga sig i ledet efter de andra och bli bortglömd. Därför är den så mycket viktigare att dokumentera. Förkylningen fick sig en ny skjuts efter avspänningsövningar med energimassage på temadagen, som jag var med på trots att läraren sa att man inte skulle om man var förkyld. Så nu får jag banne mig skylla mig själv. Fast det är inte roligare att vara sjuk för det. Samhällsarbetet om politiska system ska in i morgon men känns inte färdigt alls. Jag undrar varför jag inte känner stress. Har jag uppnått en personlig mognad och inser att det trots allt inte är på liv och död eller använder sig kroppen av någon form av försvarsmekanism för att skona mig från ångest?

Köpt studentmössa, typ billigaste alternativet: 400 kronor. Nej pappa betalar inte min så jag kan inte skriva på en miljard saker och betala 800 spänn för en mössa som jag kommer ha och vara ful och full i en dag och spilla ner med champis och sen lägga in i en garderob. Ja, jag är bitter! Flak 400:-, bal 600:-, studentmössa 400:-, studentklänning, balklänning, skor till och fan och hans moster. Ett enda stor ekonomiskt välkomnande till vuxenvärlden. Tack alla ni som gjort min student till en stor ekonomisk hets och statustävling. Jag ska göra revolt, bara så ni vet! Sen var det det här med västtrafik också. Att åka 50-bussen är att gå igenom en personlig kris varje morgon. Bara så ni vet.

Och ja, jag är en bitterfitta och ett ilandsäckel men egentligen på strålande humör ändå. Kan man vara annat när man har pippitröja på sig, har fått världens sötaste lila te-etui ihopknåpat av finaste F att ha i skåpet tillsammans med M och S, och ska bli volympermanentad gratis av bästaste J imorgon? Njäe, tror inte det liksom.

Ps. J var inne och rättade till en sak, det är ju Navid på lördag – såklart!


Bild: Sarah Small

Kommentarer

Postat av: B*

Publicerad 2008-10-16 22:43:37

Hej, kolla in min blogg å kommentera lite

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-16 22:43:55

Hej!

Var gärna med och tävla i min enkla bloggtävling som avslutas ikväll kl 00.00!

Det är ännu inte så många tävlande så chansen är stor att just DU vinner!

Du har inget att förlora :D

Här hittar du tävlingen:

http://jucismacker.blogg.se/2008/september/vinn-kuvertvaska.html#comment



Ha en fortsatt fin dag!



MVH Jozzan på http://jucismacker.blogg.se

Postat av: J

Publicerad 2008-10-18 12:32:40

inte musik: heja världen-show "om hur besvärligt, komiskt och storslaget det är att vara människa". en lördag alltså (det också).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela