Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Barn och kaffemuggar huller om buller

Publicerad 2008-10-21 21:44:05 i Allmänt,

F blir förfärad över oredan i skåpet, kaffemuggar, jackor, thepåsar, böcker, block, vantar, en bibel och annat spännande ligger huller om buller. Så hon städar, mot min vilja. Att ha ordning behöver nödvändigtvis inte vara ordning i den estetiskt tilltalande bemärkelsen, för mig i alla fall. M åker till Sydafrika, det regnar. Jag är barnvakt åt fantastiska småkusinerna. L två år gammal berättar att "näj jag va liten" så gjorde hon minsann och E målar rosablå delfiner och vi leker kurragömma. Pampigt värre. Kommer hem och upptäcker två onattade småbröder (fast klockan är sent) och en större lillebror som spelar dator, så det blir nattning numer två och jag lycas få A att läsa för lilla C..

A: ska vi läsa godnattsaga ur MIN bok idag?
Lilla C: Ja!!!
A: Okay, vill du läsa om reningsverk eller övergödning?

Lilla C somnar som en sten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela