Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Skriv då, skriv, skriv, skrik så högt du kan!

Publicerad 2008-11-25 20:00:14 i Allmänt,

Knorrhane är faktiskt ett ord, en fisk vittnar faktiskt svenska akademins ordlista om. Fast det spelar ingen roll. Jag hatar ändå min ordlista. Jag vill ha en riktigt ordbok, där man kan slå upp orden och se vad de betyder. Fikade med Mr K idag, vi skulle ju kunna sluta umgås och bara läsa varandras bloggar istället. Vad säger du? Sen gick det ju förfärligt bra på mitt Kultur och idéhistorieprov idag också. Och Luciaspexet har börjat anta en acceptabel form, roller utdelade och vi är peppade till tusen. Här ska göras revolution! När vi är klara med er kommer ni ligga och vrida er på golvet i kramper orsakade av 20 minuters okontrollerbart skrattande. Vi skonar ingen.

Ett antal synonymer senare: Knorrhane är konstaterat en benämning, en firre verifierar påtagligt svenska sällskapets glosbok om. Fast det musicerar ingen funktion. Jag hyser stark motvilja ändå mot min glosbok. Jag åstundar ha en riktigt parlör, där man kan klå upp sammanslutningen och se vad de är uttryck för. Tog en kopp kaffe med Mr K nuförtiden, vi stod i begrepp att ju ha möjlighet att avsluta sällskapa och inte mer än ögna igenom varandras bloggar som ersättning. Vad uttrycker du? Längre fram spatserade det ju ohyggligt fint på mitt Civilisation och idéhistorieprov nuförtiden jämväl. Och Luciaspexet är i besittning av att tagit sig för ett gångbart utseende, gestaltningar lämnade ifrån sig och en annan är entusiasmerade till tusen. Här ska sjås samhällsomstörtning! När vi är avklarade med er infinner sig ni befinna er i horisontalläge och röra runt er på golvbeläggningen i muskelsammandragningar förorsakade av 20 momangers okontrollerbart skrockande. Vi är försiktig med inte en kotte.

Jag gör allt för att slippa plugga inför morgondagens psykologiprov. Det får mig att tänka på glappet:

- Har du småsyskon?
 - Nej men jag har läst hundpsykologi!

Kommentarer

Postat av: Grönsakstallriken

Publicerad 2008-11-25 20:23:07

Kommentarer överflödiga - genialiskt med synonymerna. Språklig komik på hög nivå.



Är jag torr eller?



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela