Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Jag kommer inte ihåg vad du berättade för mig, jag minns bara att det var roligt

Publicerad 2008-11-18 20:43:42 i Allmänt,

Min lärare i svenska anmärker på brist på skiftningar i talet. Vi ska använda oss mer av upprepningar och tretal. Tydligen. För att FÖRSTÄRKA det vi säger. Vill inte hora för ett uppstyltat manus och prata som en robot så vi pratar så som orden faller sig utifrån en mall - och blir sänkta på grund av ordval. Måste Minutiöst Markera Meningar Med Metodiska Mönster. Nästa tal ska hon banne mig få se på accio, acutio och fan och hans moster.


Plugg och medeldistansrobotar förvandlas till medeltidsrobotar utan en blinkning. Kalla kriget är närmare än någonsin och klassen läser Proust på löpande band. Jag skulle vilja ta all kunskap, printa ut det och binda ihop det i bokform för att sedan se hur mycket plats det skulle ta. Säkert hur mycket som helst, och ¾ skulle säkert bestå av kaos och ordbajseri. Vår lärarvikarie sa att ungdomar borde lära sig att sluta pladdra så mycket trams. Jag tycker att lärarvikarier borde veta sin plats och inte mopsa upp sig för mycket.


Ps. Lilla C, om du lär dig läsa och använda internet och mot förmodan skulle hitta in hit vill jag bara säga; sluta leka att min skrivbordsstol är din rymdkapsel. Det finns inga rymdkapslar, bara förbannade storasystrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela