Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

På NIVA avdelning 35

Publicerad 2008-05-21 20:54:49 i Allmänt,

ligger Marcus syster. Hon har slangar kopplade till hela kroppen och kan varken gå på toa, äta eller andas själv. Hennes skalle är spräckt från öra till öra och i huvudet sitter 38 bitar av benrester som orsakat blödningar i hjärnan. Hennes liv hänger på otroligt skickliga doktorer, sköterskor och maskiner hon är uppkopplad mot 24 timmar om dygnet. Hennes huvud är omlindat med bandage, slangar instoppade i näsa och mun, hennes ansikte är deformerat till näst intill oigenkännlighet. Hon har legat nersövd sen i måndags och läkarna har ingen aning om när, eller om hon kommer vakna igen.

Varför? Hon cyklade och välte. Inte påkörd eller krock. Hon vurpade med sin cykel och huvudet tog första smällen och krossades mot asfalten. Hon hade ingen hjälm, hon cyklade inte fort eller vårdslöst. Snälla, använd hjälm. Det är världens billigaste livförsäkring. Ta hand om er och varandra. Livet är skört.

Kommentarer

Postat av: J

Publicerad 2008-05-23 15:49:27

det här har jag redan sagt men jag vill säga det igen för den här historien har bitit sig fast. jag har börjat använda hjälm. hoppas att ni mår ok. xxx

Postat av: Helena

Publicerad 2008-05-24 00:33:22

Det är synd att sådant här krävs för att jag ska hålla tyst med mina vardagsbeklagelser. Jag hoppas verkligen att systern blir fullsändigt återställd en dag. Åh, jag ska skaffa hjälm. Det borde jag.
Jag känner med marcus och dig och alla som känner med systern.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela